dinsdag 25 januari 2011

Changement de décor: to do

Een (fictieve) zelfstandige of kleine organisatie gaat van start met een kleine nieuwe zaak. Hiervoor wil hij een out-of-the-box communicatiestrategie en consistente huisstijl om zich voldoende te onderscheiden van zijn concurrenten.
Belangrijk gegeven is de locatie waar de zaak gevestigd is. Deze is geen doorsnee winkelruimte, maar een plaats die voordien een andere functie (décor?) had.

Bedenk een fictieve kleine zaak die je aanspreekt en zoek hiervoor een gepaste naam.
Onderzoek:
Analyseer al bestaande bedrijven in dezelfde sector naar inhoud en vorm. Wat inspireert je hierbij? Wat is relevant? Wat kan anders? Hoe kan je je onderscheiden? Hoe zien logo, folders (typografie, bladspiegel, formaat, drager, ... ) en de communicatiestrategie er uit?
Bekijk de doelgroep/klant
Zoek naar nieuwe mogelijkheden van presentatie, inhoud, dragers, originaliteit.
Bundel dit kritische onderzoek in een werkboek of blog als een soort inspiratiebibliotheek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten